Charakteristika študijného programu
Absolvent má prehľad o aktuálnych otázkach metodológie jazykovedy, literárnej vedy a odborovej didaktiky, dôkladne pozná nové výskumné aspekty jazyka a literatúry. Pozná diskurzívne pozadie jazykového a literárneho vzdelávania, orientuje sa v nových metódach a postupoch výučby materinského jazyka a literatúry, a to vzhľadom na špecifické podmienky výučby na školách s vyučovacím jazykom maďarským. Má prehľad o výskumných metódach a realizačných formách pedagogického vedeckého výskumu a je schopný participovať na jeho uskutočnení ako člen výskumného tímu. Absolvent pozná disciplinárne a interdisciplinárne pozadie svojej širšej a užšej výskumnej oblasti v medzinárodnom kontexte. Disponuje vedomosťami z teórie jazykového a literárneho vzdelávania, funkcionálnej a kognitívnej gramatiky, sociolingvistiky, literárnej genológie, naratológie, intermediality, vizuálnej kultúry a semiotiky.
Uplatnenie absolventa
Absolvent doktorandského študijného programu Teória vyučovania maďarského jazyka a literatúry sa uplatní v súlade s Národnou sústavou povolaní a SK ISCO-08 v nasledovných povolaniach: odborný asistent vysokej školy, jazykovedec (filológ, lingvista), učiteľ strednej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy.